kelly2.reismee.nl

Dag 13 Frontvieille - Lattes 102.22 km

Pfffff wat een wind vandaag!! Vandaag pfff, want ik had 'm niet mee. Het grootste deel tegen en dan is het pittig trappen in de Camargue, waar alleen een enkele struik of strohalm beschutting biedt. En veel lange stukken van hetzelfde. Het lijkt wel of ik de doorfietsroute weer heb gekozen. Alle huizen heten hier Mas nogiets. Wel grappig... Kenmerk van de Camargue.

Langzaam rijd ik op mijn mooie oranje fiets uniek te zijn in het landschap. Dat dacht ik tenminste een hele tijd. Er komt een groep tegenliggers, zo'n 80 stuks. Allemaal op een oranje fiets met één soort Ortlieb tas achterop. Ze zeggen me stuk voor stuk gedag en ik groet terug, ik voel me net een haperende lp. (Ben ik al zo oud? Ja, die ken ik nog van toen ik héél jong was. Goede redding, oeff)

Terwijl ik in een gebouwtje aan het typen ben, knippert het licht hier onafgebroken. Gezellig!

Ik ging hier ook boodschappen doen. Naar de Carrefour. Hij heet hier Carrefour Planet. Tjonge, wat een winkel!! Een Media Markt, V&D, AH XL, Intratuin en Bart Smit in één. Das wel een heel stuk lopen. Zeker als je nog een keer terug moet als je iets vergeten bent. Daar denderde ik dan met mijn mandje op wieltjes... Je kent vast wel die eilandjes in de supermarken in Nederland voor brood, kaas of vlees. Die waren hier ook. Zelfs één met sushi! En daarbinnen stonden 4 Japanse mensen sushi te maken! Dat moet goed zijn! Ik heb een grote bak gekocht, dat is mijn avondeten. Voor de rest niet zo goed gegeten vandaag, vooral veel yoghurt en wat fruit. Ik kwam onderweg niets tegen... O ja, wel een fruitkraam, bak aardbeien was mijn lunch!

De zon was er ook nog steeds en nu is mijn neus rood. Mijn rug is aan het vervellen, voel me zeer aantrekkelijk.

Toen ik eenmaal bij de Middellandse zee was, was ik blij. Maar ook wat ongerust, omdat ik nog zeker 25 km langs de kust moest fietsen met wind tegen. Het zout zat inmiddels al over mijn hele gezicht, mijn lippen schraal van de combi wind/zon/likken, maar nu werd ik ook nog eens 2 uur lang gezandstraald! Ik vatte ook nog het plan om mijn lippen dan maar te beschermen met een soort Labello. Hahahaha... Dat werd één smeerboel! (Gelukkig heb ik daar mouwen voor! ;-))

De camping hier is een pluisjesparadijs. Ik weet niet welke boom dat veroorzaakt, maar het lijkt wel sneeuw. En het gaat overal zitten.... Leuk souvenir. Ook hier weer internet. Dit keer voor een prikkie en stroom in het washok.

Ik ben bekaf, was een heftig dagje vandaag. Morgen weer op tijd op pad.

Bedankt weer voor de reacties, leuk om te lezen. En Manon, mocht je dit ook lezen, leuk dat je me een beetje op de hoogte houdt. Doe je ze de groetjes van me?

Liefs Kelly

Reacties

Reacties

liesbeth

Een heerlijk verhaal om te lezen! Ik kan me voorstellen dat je blij was dat je er was en het zout van je af kon spoelen. En nog lekker eten ook mmmm!!Slaap lekker straks. Wel verdiend! groetjes liesbeth

Kees

wind tegen en dan ook nog die bepakking... petje af :) liefs kees

Leonie

Wat een beproeving! maar bij de middelandse zee geeindigd, dat moet vast heel mooi zijn!
Bedankt voor de leuke e-card, lief van je!
Tot gauw. Xxx

Marion

Hoi Kelly, heb net op onze lekkere luie Hemelvaartsdag je reisverhalen gelezen, ben weer helemaal bij. Wat schrijf je leuk, ik zie het helemaal voor me! De Camargue associeer ik met wilde paarden, geen idee waarom, zal het ooit op een foto gezien hebben?? Heb jij die nog gezien?!
Geniet!!! Liefs, Marion

Manon

Doe ik! :) Heel veel plezier!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!