kelly2.reismee.nl

Dag 9, 10 en 11 Retourtje Fontaine de Vaucluse, markt, slenteren, luieren, fietseren (?)

Drie dagen genieten van het weer, de omgeving en de dieren.

Mijn trip naar Fontaine de Vaucluse begon al vroeg, ik weet niet eens precies hoe laat.. Ik was vroeg op, de zon ook. Tegen de tijd dat het half 8 was, was ik er al!! Het was een vrij uitgestorven boel. Een enkele bewoner creëerde extra aroma op zijn stokbrood dat traditioneel werd meegenomen. Op het gevoel reed ik een pad in, dat bleek een goede keuze. Langs het bijzonder wakkere water fietste ik omhoog. Enorme rotspartijen, bomen, struiken, water. Meer niet. Zelfs geen pad meer. Perfecte plek voor ontbijt. Op een hoop stenen van zo'n 10 meter hoog, die kort geleden nog onder water moeten hebben gestaan zaten plantenresten vast die langzaam aan het afsterven waren. Het water heeft hier veel kracht. Puur hier, zeker op dit tijdstip.

Langs een enorm parkeerterrein voor campers fiets ik terug. Nog voor 9 uur zit ik met de comuter bij de Mc Do te internetten. Even een paar berichtjes lezen. Kees stuurde me een foto van mijn artikel in Fietsplan dat ik een paar maanden geleden heb geschreven. Ik was zo nieuwsgierig!

De rest van deze dagen heb ik veel gelezen, gewandeld door het dorpje en wat 'loos' gefietst. Opladen. Op zondag naar de markt voor een t-shirt voor Kees. Voor mijn gevoel heb ik 18 km markt gehad, maar géén t-shirts. (Dat is niet helemaal waar, want er was wel een hippie die zwarte t-shirts met indianen verkocht.) Met een zakje olijven en een stuk stokbrood keer ik terug. De olijven waren €5,- per kilo en je mocht zelf scheppen. Voor wel €0,85 had ik van alles wat. Maar niet lekker... Ik heb er 5 opgegeten, maar omdat ik bang was dat mijn gezicht vreemde rimpels zou gaan krijgen als ik er meer van at, ben ik gestopt.

's Avonds nog een wijntje met mijn buurvrouw en haar hond uit Duitsland. Morgen weer verder zuid!

Reacties

Reacties

Kees

Ah, wat lief dat je een t-shirt zoekt voor mij. neem een niet al te zwaar t-shirt mee, het moet mee als bagage in het vliegtuig en jij zit al aardig in de buurt van het maximale toegestaan gewicht... :)
liefs kees

Kelly

Ja ja ja.... :-) Ik kan altijd nog veel kleren over elkaar aantrekken he..... ;-P

Leonie

Kees schreef "jij zit al aardig in de buurt van het maximale toegestaan gewicht... :)"

Nou Kelly, ik zou dat t-shirt lekker laten zitten! pfff ;-)

sjaan

klinkt echt als een heerlijke vakantie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!