kelly2.reismee.nl

Dag 8 Retourtje Roussillon 57 km

Ik had weer heerlijk geslapen, lekker warm vannacht. Iets na half 8 spring ik op de fiets om brood te halen. Dat is mijn taak hier, nu Wouter er niet is om dat te doen ;-P. Met de portemonnee om mijn nek... nee hoor, hahaha...

Na het ontbijt vertrekken mijn ouders naar het door mij aanbevolen Châteauneuf du Pape en ga ik voor €5,00 een wasje draaien in de campingmachine. Na 45 minuten is deze droog en hang ik hem op. Met dit weer is het vast in mum van tijd droog.

Om een uur of half 11 stap ik weer op de fiets. Dit keer richting Roussillon. Een okerstadje in de bergen. Het weer is wederom geweldig!! Het is al snel 30°C en de uitzichten zijn fenomenaal! Dit keer wel goed ingesmeerd!

Surprised

Het klimmen voelt wel Ardennees aan (dat woord bestaat vast niet, haha). Ofwel klimmen, of dalen. En dat is voor een normaal mens iets te heet om te doen op dit tijdstip. Nu zou ik kunnen zeggen dat ik toen maar siësta ben gaan houden....

De GPS stuurt me door een prachtig gebied. Het gaat niet snel, maar ik geniet zó!! Dan ineens hoor ik een raar geluid, kijk naar beneden en zie dat ik geen ketting meer heb... O ow... Gelukkig ligt hij 10 meter achter me. In de zon heb ik al vrij snel de boel weer op zijn plek. Vlak voordat ik de klikschakel weer wil vastklikken komt een man (wiens tuin grenst aan mijn reparatieplek)naar me toe en zegt dat hij wel even zal helpen. Ik zeg dat het bijna klaar is, maar hij wil het zeker weten en neemt mijn fiets mee zijn erf op. Ik volg. Ketting was weer helemaal los en samen komt het weer goed. Nog wat olie erbij, want dat had ik nog niet gedaan (Sorry skat.). Hij loopt weer als een zonnetje. Nou ja, fietst...

Nog een paar klimmetjes naar Roussillon toe. Wat een bijzondere plek!! Erg mooi. Ik koop nog een cadeautje voor iemand die onlangs jarig was en loop wat rond. Heel mooi...

De GPS geeft een andere weg aan voor de terugweg, leuk, iets minder Ardennees. Wederom prachtige klimmen en afdalingen.

Verhit kom ik om 15.00 uur weer op de camping aan. Pa heeft een paar heerlijke blikjes cola cherry gekocht voor me... KOUD!! Lekker!! Welkom... Ik hoor dat het in Nederland niet zulk mooi weer is, ik zal wat zonneschijn jullie kant op sturen...

Ik blijf hier tot maandag, dan ga ik een stuk van de route oppakken richting noord. Bedankt voor de reacties, leuk om te lezen. Zo voelt het allemaal wat dichterbij. Wat leuk dat je weet wat voor boom dat is Janna! Er staan er ontzettend veel van hier!!

Ik probeer nog filmpje te uploaden, duurt alleen ellendig lang. Hopelijk lukt het.

Liefs Kelly

Reacties

Reacties

liesbeth

Leuk stukje weer! Je geniet nu in ieder geval, niet te bruin worden hé!! Dan zien wij er helemaal zo ziekig wit uit straks. Groetjes

Kees

Hoi kell, Ja je zou eigenlijk naast de optie snelste route en kortste route op de GPS ook de optie "minst klimmen"willen hebben ^^. geniet lekker, liefs kees

Leonie

Wat leuk om al je verhalen te lezen en de mooie foto's te bekijken, heerlijk genieten dus! Vandaag is het hier nu ook eindelijk iets mooier weer, dus de zon hierheen sturen heeft gewerkt! thanks!!!
XxX Leonie

Josina

Geweldig dat je Wouter zijn taak gewoon weer overneemt en brood haalt met de knip om je nek :P hihihi. Zo reis ik toch weer een beetje met je mee!;)

Femke

Hey Kel, heb jammer genoeg nu pas tijd gevonden om je blog te lezen, hoewel ik eigenlijk in bed zou moeten liggen! :-s
Het is weer fijn om met je mee te reizen, maar volgens mij is je was nat als die uit de droger komt hoor. ;-) (Na 45 minuten is deze droog en hang ik hem op. Met dit weer is het vast in mum van tijd droog.)

Dikke knuf Femke

ps geniet wat extra voor mij erbij ja!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!