kelly2.reismee.nl

Dag 3 Raar – Spa 78,3 km

We worden wakker door de regen... (Ja, WE, want Kees is gisteravond laat met de trein gekomen, om zo een dag te kunnen meefietsen!! De schat!) Wat jammer van die regen dus, gisteren was het nog zo mooi... Nu de Ardennen door in de regen. Toch stappen we vol goede moed op de fiets. Het is dan al bijna 11 uur, maar eerder regende het te hard. Met regenkleding en al fietsen we Nederland uit. We hebben nog niet ontbeten, dat zouden we doen als we in België zouden zijn. Uiteraard hadden we op de camping het zo geliefde kopje thee en koffie (gezet door Kees) gedronken en we hebben wat reservekoeken mee voor onderweg.

Wanneer we aan de klim van 13 km moeten gaan beginnen (3%, valt dus reuze mee), zien we dat we er niet door mogen. Dan maar een stukje om. Maar een stukje om in de Ardennen is bergop, bergaf en dan niet zo vlak als de gehoopte 3%. Gelukkig heb ik nu heel fijne tandwielen, waarmee ik behoorlijk lang kan doorfietsen. Ik rijd op een gegeven ogenblik nog maar 4 km/uur, maar nog steeds rijdend! Thanks dear! Na een paar km komen we weer op de route. Nog geen 100 meter verder weer een ‘route barree'... Dit keer een flink stuk om. En ja, nog steeds Ardennen en nog steeds niet droog. Maar het maakt allemaal niet uit, want de wind hebben we mee en we zijn fijn met z'n tweeën. Na een paar uur krijgen we toch wel honger en hebben nog geen bakker gezien. In Clermont (!) ziet Kees als eerste een terras. We konden gelukkig ook naar binnen en in mijn vriendelijkste Frans vraag ik of we iets kunnen eten. We mogen gaan zitten en bestellen iets. Wat? Een bord vol!! Met friet, salade en een stuk gerookt vlees. Van welk dier weten we niet, maar het smaakt VERRUKKELIJK!! De kok deed erg zijn best. En de rekening? Bijna gratis!! Een Nederlandse man die naar Santiago fietst komt iets later binnen dan wij, maar hij kan geen eten meer bestellen. Wel sneu.

De route verder door de Ardennen gaat veel soepeler dan 3 jaar geleden. Alleen het weer is zo droevig... Als we na ruim 78 km in Spa aankomen gaan we naar een sompig kampeerplekje. De douche is warm en er is een overdekte plek met een haardvuur. Kees zorgt dat hij blijft branden, ik ga koken. Veel te veel, maar Kees eet alles op. Het blijft regenen, maar het vuur en het feit dat we fijn samen zijn, maakt een hoop goed. De afwas doen we morgen wel, nu enorm rozig.

Wat een dag.

Wat een dag...

Josina

Wat hadden jullie dus een mazzel dat jullie wel konde eten! Wat fijn dat Kees bij je is, eindelijk kan je weer tegen iemand praten;) hahaha! xxx

sjaan

hoort er allemaal bij - en dat maakt het juist zo leuk

Marja

Ondertussen hebben we het opgezocht en wat bleek?
Het was speenvarken!