kelly2.reismee.nl

Dag 1 ’t Veld – Bruchem 137,8 km

Om kwart over 6 stond de wekker van Kees. Hij had dan wel vrij, maar er moesten nog een aantal dingen gebeuren aan de fiets die hij helemaal voor mij gebouwd heeft. Dit omdat de in november bestelde fiets nog steeds niet binnen is. Een mooi oranje frame en voor de rest heel veel onderdelen van mijn oude fiets, van Kees zelf en de inmiddels bestelde onderdelen die op de nieuwe fiets zouden komen. Gisteravond heeft Kees nog het voorwiel gespaakt, zie video..

Om klokslag 9 uur reden we het pad af. Kees zou een klein stukje meefietsen. Het regende. Met een brok in mijn keel namen we afscheid. Gelijk besloten dat ik dit niet meer zonder mijn skatje wil doen. Bij de Weel nog een vreselijke foto gemaakt, als we Facebook toch niet hadden...

Toen door. Na een uur was het droog en de wind uit het noorden maakte het wel leuk! Maar wel koud. Dit keer heb ik Kees' Garmin mee. De gedownloade route van de Fietsersbond routeplanner kan ik goed volgen. Wel handig trouwens, die planner, veel opties ook. Ik had gekozen voor de ‘gemakkelijk doorrijd' optie naar Meersen. Toen in tweeen gesplitst et voila! Eerste dagje 132 km, tweede 122 km. Ik heb dit stuk al vaak gereden, maar wilde het niet overslaan, omdat de Ardennen anders wel erg snel komen voor mijn benen. En de vorige keren vonde ze die al niet zo leuk, dus dan maar de korte route die gemakkelijk doorrijdt. En met recht! Als je Nederland wilt zien, kies dan niet die optie, ik heb bijvoorbeeld van Amsterdam tot Utrecht langs het Amsterdam-Rijnkanaal gefietst. En toen was de wind gedraaid!! Das best veel van hetzelfde. Maar goed, na 9 uur fietsen was ik dan wel op de plaats van bestemming.

Onderweg mijn nieuwe filmcamera uitgetest, beelden volgen nog. Verder niets bijzonders. O ja, toch wel. Ik heb ook een nieuw bedje, een Exped. Zo één met ingebouwd pompje, ligt super!! Maar iedere keer als ik beweeg, geeft dit wrijving op de grond en klinkt het alsof er scheten gelaten worden... Voelt als....

Nu ik het toch over nieuwe dingen heb: ook mijn kilometerteller is vernieuwd, dit simpelweg omdat we de oude iets te goed opgeruimd hebben. Bij de Aldi zag ik er één liggen met zonnecel. En draadloos. Ik mag het eigenlijk geen kilometerteller noemen. Hij kan zoveel meer! Hij geeft naast de snelheid, tijd, afstand ook de temperatuur aan, maar het leukste komt nog: het is ook een calorie- en vet teller! Hij houdt er helaas geen rekening mee dat ik bij wind tegen meer energie verbruik dan bij hoge snelheid bergaf, maar oké... vandaag toch ruim 2500!! kcal verbrand met het fietsen!

Reacties

Reacties

esther

He buuf.... wat een enorme respect heb ik voor je... Hou je taai he!!

Kees

Hoi Skat,
goed om te horen dat het goed gaat allemaal! Ik doe hier een anti-regendans want de weervrouw (willemijn nogiets) voorspeld niet veel goeds. Ik kijk in mijn glazenbol en zie mooi weer..... alleen moet je dan nog 1500km fietsen naar het zuiden! succes liefs kees

sjaan

klinkt supergoed! ben heel benieuwd naar alle fotoos van de oranje fiets

Aafke

Go kelly! We zullen je de aanlkomende tijd weer volgen veel succrs zullen aan je denken als we vant weekend op vakantiebestemming zijn aangekomen en in de hottub en sauna zittwn good luck!!!!

Manon

Heeeel veel succes en vooral plezier! Leuk om je zo te volgen!

liesbeth

Ik hoop dat je gauw beter weer krijgt, vandaag was een koude dag denk ik!De afstand die jij in 1 dag doet, dat doen wij in 3 dagen in Drente.( senioren hé!!)Heel veel plezier,lekker genieten van de natuur en ik kijk uit naar je volgende verhaal.

Josina

Hey Zus!

Zooo je eerste reisverhaal staat er alweer op!
Heel veel fiets plezier! Ik ga gauw je volgende lezen;)
xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!